زیبایی با هوش ارتباط دارد؟
نوشته شده توسط : nahal

تمایل به زیبایی,زیبایی و هوش,تست iq,زیبارویان,بهره هوشی,گرایش مردان,اخبار,اخبار علمی

 

زیبایی با هوش ارتباط دارد؟

تمایل به زیبایی، امری بدیهی است اما سوءاستفاده از زیبایی و دستاویز قرار دادن آن برای رسیدن به اهداف خاص، كار پسندیده‌ای نیست.

به گزارش سرویس علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران،  عده‌ای زیبایی را موثر و دخیل در هر كاری می‌دانند. خانم دكتر بدر‌السادات بهرامی پاسخ‌هایی به سوالات ما در ارتباط با هوش و زیبایی داده‌اند كه خواندن آن شاید پاسخی باشد به پرسش‌های شما.

 

در مفهوم روان‌شناسی، فوبیا به چه معنی است؟

فوبی در اصطلاح به معنای ترس مرضی است كه جزو اختلال‌های اضطرابی به شمار می‌آید. به طوری كه فرد به طور بیمارگونه از یك موضوعی می‌ترسد؛ به طور مثال ممكن است فرد از چهره خود ناراضی باشد و مدام به آن فكر كند و بترسد. به این ترس بیمارگونه شدید، فوبی گفته می‌شود.

 

آیا این امر صحت دارد كه زیبارویان از بهره هوشی بالاتری برخوردار هستند؟

اصلا، IQ ربطی به زیبایی ندارد. زیبایی یك ارزش است و از نگاه افراد، درجه آن متفاوت است. تقریبا زیبایی در همه وجود دارد و ارزش نسبی برای آن قائل شده‌اند. بهتر است بگوییم افراد زیبا، اعتماد به نفس بالایی دارند. به همین دلیل، مورد تایید عده زیادی از آدم‌ها هستند. پس بنابراین زیبایی ربطی به هوش ندارد، بلكه اعتماد به نفس را زیاد می كند. ممكن است در هوش عاطفی تاثیرگذار باشد. به این دلیل كه خیلی‌ها به او ابراز علاقه می‌كنند ولی در هوش فرد تاثیری ندارد.

 

چرا افراد نسبت به چهره خود دچار وسواس فكری می‌شوند؟

در واقع، نوعی بیماری است. افرادی كه اعتماد به نفس ندارند و از درون، خودشان را قبول ندارند، به دنبال تایید و تمجید دیگران هستند. به همین دلیل، مدام درگیر چهره خود می‌شوند و گاهی نیز چهره زیبای‌شان را به دلیل تصویری كه از خود دارند، زشت می‌‌كنند، چون تصویری كه از خودشان در ذهن دارند، غیرواقعی است؛ یعنی آن چیزی كه مردم می‌بینند با آن چیزی كه خودشان می بینند، متفاوت است. به همین دلیل ممكن است به سراغ جراحی‌های زیبایی بروند. البته این جزو یكی از بیماری‌های وسواس فكری است؛ یعنی به دلیل وسواس فكری، نسبت به زیبایی خودش، درگیری‌ فكری دارد و دائم در مورد صورت خود فكر می‌كند. ما در این زمینه، درمان‌های دارویی و مشاوره‌های لازم را براین گونه بیماران ارائه می‌دهیم.

 

آیا گرایش مردان به زیبایی امری قابل قبول است؟

بله، امروزه میزان جراحی‌های بینی همان قدر كه در خانم ها افزایش یافته است، ‌در آقایان نیز رواج پیدا كرده است. متاسفانه موهای خود را رنگ و مش می‌كنند. زیرابرو بر می‌دارند و موهای صورت‌شان را به طور دائمی لیزر می‌كنند كه امر پسندیده‌ای نیست، چرا كه جنس زیبایی مردانه به این شكل كه بعضی‌ها به سراغ آن رفته‌اند، نیست. زیبایی مردانه از جنس پنكیك و رنگ مو نیست. زیبایی مرد از نوع جذبه هیبت است كه آنها را زیبا نشان می‌دهد. ما متاسفانه در جامعه شاهد آن هستیم كه مردها به سراغ برنزه شدن و از این قبیل مسائل كه شایسته فرهنگ و مردان جامعه ما نیست،‌می‌روند.





:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: